În primele 10 luni ale anului trecut, în România au fost înregistrate 58.908 de autoturisme.
În luna octombrie, înmatriculările de mașini noi au crescut în România cu 3%, de la 7.344 de unități în urmă cu un an la 7.562 de autoturisme, potrivit datelor publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
La nivelul Europei, înregistrările de autoturisme noi au avansat cu 8,2% în intervalul ianuarie-octombrie, depășind 11,5 milioane de unități.
Toate piețele auto mari au înregistrat creșteri, contribuind la redresarea generală de la nivelul Uniunii Europene. Înmatriculările din Spania au urcat cu 20,5%, iar cele din Italia cu 14,7%, beneficiind de revenirea celor două țări la creștere economică. Marea Britanie a consemnat o creștere de 6,4% a înmatriculărilor la 10 luni, Franța de 5,7%, iar Germania de 5,1%.
Scăderi au avut loc în Austria (-0,7%), Estonia (-2,7%) și Luxemburg (-5,3%), în timp ce piața din Finlanda a stagnat.
În octombrie, înmatriculările auto din Europa au avansat cu 2,9%, la 1,104.868 autoturisme.
Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut în intervalul ianuarie-octombrie cu 3,2%, de la 304.415 unități în urmă cu un an la 314.124 unități, conferind mărcii românești o cotă de 2,7%, în scădere de la 2,9%.
În luna octombrie, vânzările Dacia în Uniunea Europeană au scăzut cu 4%, de la 30.661 unități în urmă cu un an la 29.421 de unități, iar cota de piață a scăzut la 2,7% de la 2,9%.
Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, al treilea mare producător la nivel european, care deține și marca Dacia, au avansat cu 6,8% în primele 10 luni, la 1.098.394 unități, iar cota de piață s-a redus cu 0,2 puncte, la 9,5%, comparativ cu intervalul similar din 2014.
În luna octombrie, înmatriculările grupului Renault au scăzut cu 0,7%, la 106.728 unități, conferind grupului o cotă de piață de 9,7%, față de 10% în urmă cu un an.
Înmatriculările celui mai mare producător european, grupul Volkswagen, au crescut cu 6,4% în primele 10 luni, la 2.866.366 autoturisme, iar cota de piață a scăzut la 24,9%, față de 25,3% în intervalul similar din 2014.
În octombrie, înregistrările grupului VW au scăzut cu 0,5%, la 276.771 autoturisme, pe fondul scandalului manipulării testelor privind emisiile poluante ale automobilelor diesel, izbucnit la jumătatea lunii septembrie. Cota de piață s-a redus de la 25,9% în urmă cu un an la 25,1%.